Kada se Dolores del Río vratila u domovinu, postala je jedan od važnijih promicatelja meksičke kinematografije i zvijezda zvanog Zlatno doba meksičkog filma. Dolores del Río je mitski lik u Latinskoj Americi i smatra se uprizorenjem, ženskog lica Meksika par excellence, u cijelom svijetu.

María de los Dolores Asúnsolo y López-Negrete je rođena u Durangu u Meksiku 3. kolovoza 1904. Njezini su roditelji bili izuzetno bogati -tata Isus Leonardo, sin bogatih poljoprivrednika i direktor banke, a mama Antonia, pripadnici jedne od najbogatijih obitelji u zemlji, čija je loza potekla od španjolskog viceregalnog plemstva.

Njeni roditelji bili su dio meksičke aristokracije koja je postojala tijekom Porfiriata (razdoblje u povijesti Meksika kada je predsjednik bio diktator Porfirio Díaz). Po majčinoj je strani bila rođakinja glumca Ramona Novarroa (jednog od latin-lovera nijemog filma) i Andrea Palme (još jedna glumica meksičke kinematografije). Po očevoj strani bila je rođakinja proslavljenog meksičkog kipara Ignacija Asúnsola i društvene aktivistice Maríe.

Prva ljubav i prvi suprug

Njezina obitelj je izgubila svu imovinu tijekom meksičke revolucije (1910.-1921.). Aristokratske obitelji Duranga našle su se u pobuni koju je organizirao Pancho Villa. Obitelj Asúnsolo odlučila je pobjeći u Sjedinjene Države, dok su Dolores i njezina majka pobjegle vlakom u Mexico City, maskirane u seljanke. 1912. obitelj Asúnsolo ponovno se okupila  u Mexico Cityju, uspjeli su vratiti svoj socijalni položaj i živjeli pod zaštitom tadašnjeg predsjednika Francisca I. Madera, koji je bio rođak mame Doñe Antonije. Za obitelj tog društvenog statusa bilo je vrlo važno da njihova kćer dobije katoličko obrazovanje, pa je Dolores pohađala College Français de Saint-Joseph  u Mexico Cityju, kojeg vode francuske časne sestre.

Godine 1919. majka ju je odvela na nastup ruske baletine Anne Pavlove, čiji ples utječe na Dolores toliko da odlučuje postati plesačica. Uspjela je nagovoriti i svoju majku da joj dopusti podučavanje plesa kod uvažene učiteljice Felipite Lopez. Kako bilo Dolores je tada u period velike nesigurnosti i osjeća se, prema biografima, kao “ružno pace”

1921. Dolores je grupica meksičkih aristokratkinja pozvala na ples čiji prihod su namijenile obnovi lokalne bolnice u Durangu... Na tom partiju Dolores upoznaje Jaimea Martíneza del Río y Viñenta iz vrlo bogate meksičke obitelji kojoj su revolucionari bili skloni pa je Jaime školovan u Engleskoj i par godina nakon koledža ostao živjeti u Europi. Bila je to ljubav na prvi pšogled i nakon samo dva mjeseca su se vjenčali. On je imao 34 a Dolores 17 godina. Medeni mjesec su proveli u Europi gdje i ostaju neko vrijeme kao pripadnici plemstva a u Španjolskoj, Dolores priređuje dobrotvorni bal za ranjenike bitke kod Melillae. Na balu je bio i španjolski kralj Alfonso XIII zajedno s kraljicom Victoria Eugenie a 1924. se vraćaju u Meksiko. Odlučili su živjeti na Jaimeovoj zemlji gdje su bile plantaže pamuka. Cijena pamuka na burzi počinje padati a Dolores otkriva da je trudna... Nakon pobačaja liječnik je informira da nikada više neće moći imati djecu.

1925 Dolores upoznaje utjecajnog  Edwina Carewea, direktora First National Films, koji je u Meksiko došao na vjenčanje glumaca Bert Lytell i Claire Windsor. Carewea je Dolores fascinirala pa je poziva u dom svog prijatelja kod kojeg je odsjeo... Dolores je plesala uz klavirsku pratnju supruga a oduševljeni Carewe ih poziva Hollywood. Jaime je prihvatio iz ekonomskih razloga...

Ženska inačica Rudolpha Valentina

Dolores sklapa ugovor s Careweom pa joj on postaje agent i manager. Odmah su joj ime skratili u "Dolores Del Rio" (s gramatički neispravnim velikim "D" u riječi"del"). Carewe je vrlo brzo transformira u žensku inačicu Rudolph Valentino.

Debitira u filmu "Joanna", koji je Carewe režirao, glumeći ulogu brazilsko-španjolske vamp žene Carlotte De Silva. Carewe nastavlja snažnu marketinšku kampanju u novinama i uskoro snima film "High Steppers", s Mary Astor u naslovnoj ulozi. Dolores se okušala i kao komičarka u "The Whole Town's Talking" koji joj je pomogao u širenju popularnosti među publikom a pe angažiraju i drugi režiseri kao Raoul Walsh u ratnom filmu  What Price Glory?, koji je doživio velik uspjeh.

Uskoro se Dolores del Rio nalazi u skupini „mladih nada Hollywooda“ s Joan Crawford, Mary Astor, Janet Gaynor, Fay Wray. Carewe za United Artists režira i producira Resurrection, baziran na Tolstojevoj noveli gdje Dolores glumi naslovnu ulogu kao i u The Loves of Carmen (1927),  Raoula Walsha.

Prvi zvučni film United Artista lansirao je Dolores među najveće zvijezde zajedno s Mary Pickford, Douglas Fairbanks, Charles Chaplin, Norma Talmadge, Gloria Swanson, John Barrymore.

Dolores se razvodi od Jaimea ubrzo nakon premijere Ramone jer je on počeo osjećati dramu zbog njenog uspjeha. Klasika, reklo bi se.... Edwin Carewe koji se u Dolores zaljubio na prvi pogled je „došao na svoje“

Carewe je žarko želio oženiti Dolores del Río i već ih je vidio kao zlatni holivudski par... Hollywood couple.
Carewe je pripremio svoj razvod od supruge Mary Atkin i proširio glasineo vjenčanju  u kampanje svojih filmova. No tijekom snimanja Evangeline, United Artists uvjerio je Dolores da se umjetnički i profesionalno odvoji od Carewea koji jes njom  još uvijek imao ekskluzivni ugovor. U New Yorku, nakon uspješne premijere Evangeline, Dolores del Río je izjavio novinarima: G. Carewe i ja samo smo prijatelji i obožavaoci kinematografije. Neću se udati za gospodina Carewea. Bijesan, Carewe je podnio kaznenu prijavu protiv Dolores a spor je okončao u vansudskoj nagodbi