Autentičan je začetnik autorske pjesme i literarne šansone. Svojim radom je izvršio posredan, ali značajan utjecaj na rock scenu u nekadašnjoj Jugoslaviji. Objavio je 25 studijskih albuma, nekoliko zbirki pjesama, pisao je muziku za kazalište, film i TV drame. Krajem pedesetih, Dedić počinje sa svojim prvim kompozitorskim radovima vezanim za klasičnu muziku, ali istovremeno piše i tekstove za zabavnu muziku pod pseudonimom Igor Krimov.

Kao kompletan autor prvi put se predstavlja 1963. godine kada na Splitskom festivalu izvodi pesmu "Onaj dan“. Zatim prvi put objavljuje svoju pesmu "Nevoljen", a na tom singlu se nalazi i "Okus soli“. Od 1959. do 1964. godine radi kao muzički suradnik na TV Zagreb, a zatim prelazi u slobodne umjetnike.

Tokom šezdesetih godina karijeru vezuje za festivale na kojima svojim evergrin kompozicijama osvaja brojne nagrade. Tokom sedamdesetih snima ključne autorske ploče, ali se ogleda i na drugim poljima. Radi ploče za djecu, primjenjenu muziku, komponira na tekstove pjesnika...a njegove pesme izvode Drago Mlinarec, Bijelo Dugme, Josipa Lisac, Srebrna krila, Zdravko Čolić i mnogi drugi. Takođe, redovno komponira za suprugu Gabi Novak koja često gostuje na njegovim pločama i nastupima. Suradnju sa novim generacijama produbljuje tokom osamdesetih radeći prepjeve sa slovenskog, pjesama Andreja Šifera, Zorana Predina i drugih. Sa Predinom snima zajedničku ploču "Svjedoci priče" na kojoj se autorski dopunjuju, nudeći drugačije čitanje svojih ranijih pjesama. U pjesmi "Domovina" pridružio im se Bora Đorđević, sa kojim su 1989. godine zajedno nastupali u više navrata. Pisao je tekstove i za dalmatinske klape, a jedan od najpoznatijih je "Vratia se Šime”.

Za filmsku muziku dva je puta nagrađen Zlatnom arenom. U početku svoje karijere pojavljuje se i kao glumac u filmovima, ali su to bile manje uloge, poput uloge pjevača u filmu "Višnja na Tašmajdanu".
cheeky
"Uglavnom su moje pjesme inspirirane -ženama. Ja sam tako živio dok nisam došao do konačne veze; koja je doživotna -s Gabi. Ali da sam živio tako jesam. Sve je vrijedilo. Žene su prije reagirale na moje pjesme jer nisam bio lijep. Ljepota se može naći i u škrtosti, a ne samo u tjelesnoj ljepoti. Bio sam toliko ružan da su me žene htjele uzeti u zaštitu. Moja prva fotografija datira iz dana kada sam mogao platiti fotografiju jer me roditelji nikad nisu htjeli slikati koliko sam bio ružan."


Djevojka za jedan dan

Još jedan susret, koraci u snijegu
I ruka neka, već je pored mene
Jer neprestano, mi smo u bijegu
I slijedimo se dugo kao sjene
U mojoj sobi ostaješ do jutra
A sad su noći ledene i plave
Pričaš o svemu što nas čeka sutra
Kad dođe vrijeme buđenja i jave
Maštaš o moru, kamo ćemo poći
Jednoga dana u suncu i sjaju
Gasimo svjetlo, ti zatvaraš oči
I priča nam se tako bliži kraju
Zar je sve to samo san
Djevojke za jedan dan
Za dan
Od tad te viđam mnogo mnogo puta
Na trgu, plesu, u nekoj kavani
I želio bi makar pet minuta
Da ti se javim da budemo sami
Govorio sam, već je bilo kasno
O našoj davno zamišljanoj sreći
I vidio sam, vidio sam jasno
Da mi ne želiš ništa više reči
Ja opet živim sam na kraju grada
I često slušam vlakove na mostu
Ili u pono? kada kiša pada
Otvaram vrata nepoznatom gostu
U glazbu ga je kao 13-godišnjaka uveo njegov otac, koji je ga je naučio svirati flautu...
Ne vraćaj se starim ljubavima
Ne vraćaj se starim ljubavima,
dok su davne kiše lile,
drukčije su one bile,
nego ovih jeseni i zima,
Ne vraćaj se starim ljubavima.
Ne vraćaj se starim ljubavima,
da se skloniš, da se tješiš,
kad se davnih dana sjetiš,
kad samoća raste kao plima,
Ne vraćaj se starim ljubavima.
Sto zločinca
usred mraka,
vječno vodi u taj kraj,
Stara ljubav kao zamka,
nikad joj se ne vraćaj.
Ne vraćaj se starim ljubavima,
ne kucaj na ista vrata,
ugašena tu je vatra,
podji dalje gdje topline ima,
Ne vračaj se starim ljubavima.

Napisao je, skladao i izveo mnoge dojmljive ljubavne i misaone pjesme te je svojim izvornim stilom stekao mnogobrojne poklonike. Slovi za jednog od utemeljitelja šansone u Hrvatskoj. Uz glazbu, objavio je više zbirki lirike. Prevodio je i obrađivao poznate šansonijere i autore, među njima Gina Paolija, Sergia Endriga i Jacquesa Brela, koji je svojim likom i djelom snažno utjecao na njegovu karijeru. Osnovno određenje mu je glazba, ali spajajući je s poetskim prirodno je stigao do vlastitoga kantautorskoga govora, koji ga je najviše i obilježio. Javlja se kao skladatelj, interpret, pjesnik, producent, dirigent i svirač. Uglazbio je stihove Krleže, Cesarića i Goloba. Njegove su pjesme prevodili i obrađivali mnogi izvođači, a sâm je pisao za mnoge poznate hrvatske estradne umjetnike, primjerice Gabi Novak, klape i Ibricu Jusića. Veliki dio njegova opusa čini primijenjena glazba za televiziju, film i kazalište. Bio je član Hrvatskoga društva skladatelja i Hrvatskoga društva pisaca. Poznat je i pod pridjevcima pjesmar, akademski težak i pjesnik opće prakse.

Ono sve sto znas o meni

Ono sve sto znas o meni
To je stvarno tako malo
U d'vje rijeci sve bi stalo
Kada pricala bi ti
Ono sve sto znas o meni
To i drugi ljudi znaju
Sto mi ruku samo daju
Il' na pozdrav mahnu tek
Ne znam dal' dan će doći
Kad' ćemo sami ostati
Kad' ćemo dugo pričati
Jedno drugom sav, sav život svoj
Jer ono sve što znaš o meni
To je samo stara priča
Ja sam jedan od mladića
Koje vidaš svaki dan

Ne daj se Ines

Ne daj se Ines,ne daj se godinama moja Ines.
Drukčijim pokretima i navikama,
jer još ti je soba topla, prijatan raspored
i rijetki predmeti...
Imala si više ukusa od mene
tvoja soba... divota
Gazdarica ti je u bolnici
uvijek si se razlikovala
po boji papira svojih pisama,po poklonima,
pratila me sljedeceg jutra oko 9 do stanice
i ruši se zeleni autobus tjeran jesenjim vjetrom
kao list niz jednu Beogradsku padinu.
U večernjem sam odijelu, i opkoljen pogledima
Ne daj se mladosti moja, ne daj se Ines.

Dugo je pripremano nase poznanstvo
i onda slučajno uz vruću rakiju i sa svega nekoliko rečenica loše prekrivena želja
tvoj je način gospođe i obrazi seljanke
prostakušo i plemkinjo moja...
A tvoje grudi, krevet i moja soba obješena u zraku kao narandža, kao narandžasta svjetiljka nad zelenom i modrom vodom Zagreba
Proleterskih brigada trideset i devet
kod Krković.

Pokisla ulica od prozora dalje
i šum predvečernjih tramvaja...
Lijepi trenutci nostalgije,ljubavi i siromaštva,
Upotreba zajednicke kupaonice
i molim vas ako me tko traži...

Ne daj se ines
Evo me ustajem tek da okrenem ploću
dali je to nepristojno u ovakvom času? Mozart, Requiem, Agnus Dei...
Meni je ipak najdraži početak...
raspolažem s jos milion njeznih i bezobraznih trenutaka naše mladosti,
koja nas pred vlastitim ocima
vara, krade i napušta,

Ne daj se Ines.
Poderi pozivnicu,
otkaži večeru,prevari muža odlazeći da se počešljaš u nekom boljem hotelu...
Dodirni me ispod stola koljenom,
generacijo moja...ljubavnice!

Neka mu je vječna slava i hvala.