Manje opasnosti zapravo uzrokuje sam ekran u kojeg buljimo od činjenice da to činimo sjedeći. Nedavno istraživanje osoba koje dnevno na svojem radnom mjestu sjede manje od 2 i više od 4 sata zaista je zastrašujuće. Osobe koje su dnevno više od 4 sata ispred kompa imaju za 50% više rizika za umiranje od bilo kojeg uzroka od svojih kolega koji to vrijeme provode aktivno. Još je gore s rizikom od kardiovaskularnih bolesti koji se povećava do opasnih 125% (!!!) više u odnosu na aktivnu populaciju. Osim tih opasnosti izlažete se i riziku da „zaradite“ povećani krvni tlak, šećer i masnoće u krvi. I to sve zato što niste dovoljno osviješteni da bi povremeno sjedenje zamijenili kretanjem.

A potrebno je malo. Svjesnost da ništa ne dolazi izvana već uvijek i jedino iz nas samih. Zato zalijepite na stol neki podsjetnik na kretanje i nakon tjedan dana neće vam više trebati jer će se pretvoriti u blagodatnu naviku. Protegnite noge i koristite loptu umjesto stolice. Čak i najobičnije istezanje dovoljno je da vam poput ručnika koji ste namočili i „izžmikali“ u mišiće dovede novu energiju. Kao što smo stari samo onoliko koliko mislimo da smo stari tako smo i zdravi točno onoliko koliko radimo na tome.

Stolica zaista jeste ubojica jer nam je prihvatljiv, svakodnevni prijatelj kojeg je teško dozirati. Utjecaj kretanje na naše fizičko i mentalno zdravlje je ogroman i možda je najmanje što mogu plašiti ljude preko bloga da počnu mijenjati svoje ponašanje. Ono što vi možete je utjecati i na svoje bližnje koji se ne mogu odreći navike sjedenja. Dovoljno je da utječete na svoju obitelj kako bi postali zdravija i aktivnija nacija. Ako vas nisam dovoljno potaknuo možda će to uskoro učiniti neka biciklijada u vašoj okolini ili poznate jesenske kestenijade.

A od dobrih kestena, prirodnog soka i puno zraka nema boljeg recepta za punjenje baterija. Isprobano – djeluje!

Zdravka Dren smiley