Roberto Cavalli, talijanski modni kreator stupio je na modnu scenu 70-ih godina prošlog stoljeća. Rođen je 15. studenog u Firenzi 1940. godine. Majka mu je bila krojačica, a djed impresionistički slikar, što je vjerojatno u korijenima njegove predodređenosti, za kasnije profesionalno bavljenje modom. Godine 1957. upisuje Akademiju likovnih umjetnosti. Još u tijeku studiranja počeo je eksperimentirati s materijalima, tako što je na obične pamučne majice stavljao unikatne printove. Smišljao je nove načine korištenja printova na grubljim materijalima, dok jednog dana nije otkrio tehniku tiskanja printova na koži. To je bio revolucionarni pothvat, jer u povijesti modnog dizajna nitko prije njega takvo nešto nije napravio.

Ranih 60-ih Roberto Cavalli je osnovao malu tvrtku, a nakon toga je lansirao svoju prvu kolekciju inspiriranu umjetničkim slikama, za kojom je europska elita totalno poludjela.

Spajao je komade kože i jeansa, materijale koji su tada asocirali na radničku klasu. Bio je ispred svog vremena i njegove kreacije su nosili samo ekscentrici. Polako su i ostali počeli usvajati kontroverzni look novog modnog izražaja i bilo je samo pitanje vremena kada će Cavalli pokrenuti vlastitu industriju i kao brend zavladati svijetom.

Narednih deset godina europska elita je bila ekstremno zainteresirana da vidi taj novi modni pravac... Taj spoj glamura i kiča! 

U trenutku kada je francuska diva Brigitte Bardot viđena kako bosonoga u jednoj od njegovih haljina šeta Saint Tropezom Cavalli je doživio planetarnu popularnost.

Sedamdesete godine prošlog stoljeća predstavljaju vrijeme velikog uspona Roberta Cavallija na modnoj sceni. Uspjeh modne revije u Parizu 1970. godine ponajprije može zahvaliti inovativnoj kolekciji večernje odjeće izrađene od netipičnog materijala za svečanu odjeću – tiskom dekorirane kože. Nedugo potom lansira luksuznu varijantu jeansa, a kasnije i odjeću izrađenu tehnikom patchworka koja postaje najtipičniji odjevni "must" tadašnje beat generacije, nesvakidašnje kombinacije mikro i maksi duljina, te općenito inovativna dizajnerska rješenja koja su do tada bila neviđena na modnim pistama.

Zasluga Roberta Cavallija je između ostalog i za naizgled ''slučajno poderan'' izgled jeansa dobiven tehnikom pjeskarenja, koja je danas sasvim uobičajen proces obrade ove ultrapopularne tkanine. Osmislio je i rastezljivi jeans dodavanjem likre u materijal.

Tijekom godina svog modnog djelovanja uporno odbija stereotipnost ideja i modni konformizam. Već se to dalo naslutiti 1972. godine kada predstavlja prvu kolekciju u povijesnoj bijeloj dvorani palače Pitti u Firenzi te izaziva pravi skandal svojim modelima od čipke i trapera. 1972. godine u mondenom francuskom ljetovalištu Saint -Tropezu u Francuskoj otvara prvi butik, što mu priskrbljuje mnoge bogate i slavne klijente poput Sofije Loren, koja je pored Brigitte Bardo među prvima uočila svu raskošnost i sjaj odjeće poznatog dizajnera. U to vrijeme često su ga uspoređivali s kreatorom Giannijem Versaceom koji je važio kao sinonim za ekstravaganciju na početku osamdesetih godina. Vrijeme osamdesetih godina Cavalli je proveo u rodnoj Firenzi dok su drugi kreatori osvajali Europu. Njegove fenomenalne kreacije su se jednostavno izgubile u minimalističkom šiku koji je dominirao. 

On je odbijao prilagoditi svoje kreacije trendovima ostajući vjeran svojim idejama. U tim godinama je između muške i ženske mode bila samo tanka, maglovita linija, a ime Versace je bilo neizostavno na svakom modnom dešavanju. Za čovjeka koji je slavio seksualnost i luksuz to i nije bio baš najbolji period. 

Cavalli je to prokomentirao u svom stilu: 

"Dizajneri su počeli raditi ''unisex'' kreacije, pokušavajući muškarce i žene napraviti istima. Po mom mišljenju to je najgora stvar na svijetu''. Bravo Roberto!!!

Upravo tada kad je sve krenulo niz brdo, upoznaje svoju drugu suprugu Evu Düringer. Ona mu je pomogla da se iz letargije pokrene i ponovno samouvjereno zavlada modnim svijetom. Upoznao ju je na takmičenju za Miss Universe gdje je bio član žirija. Eva Düringer nije osvojila glavnu titulu, ali jeste kreatorovo srce. Pošto se zainteresirala za modu, kreator je počeo više raditi. U tom, za Cavallija teškom razdoblju, Eva je bila muza i inspiracija. I ne samo to. Ona je ključ njegovog uspjeha. Cavalli je razmišljao da u potpunosti odustane od svijeta mode, ali se ponovno angažirao upravo zbog svoje supruge.


Tada 18-godišnja Eva, prvo je bila prijateljica, zatim djevojka, pa žena, majka njegove djece i na kraju poslovni partner. 

Zahvaljujući njoj, Cavalli je ponovno zablistao na modnom nebu, pokazujući svoj puni potencijal devedesetih godina prošlog stoljeća. 

Došao je kraj minimalističke ere i iskristalizirao se prepoznatljiv modni rukopis istinskog zaljubljenika u senzualnost i seksepil žene. 

To desetljeće donijelo mu je ekspanziju i na druga tržišta, neposredno nakon predstavljanja kolekcije izblijeđenog jeansa, koja je izazvala ogromnu medijsku pozornost. I dok je Cavalli provodio vrijeme maštajući o novim kreacijama, na zabavama i s klijentima, Eva je radila 15 sati na dan. Prema njenim skromnim riječima obavljala je samo ''drugi dio posla''. A to je ''samo'' sve što je potrebno da bi se san pretvorio u stvarnost, od marketinških kampanja,preko brige o svim licenciranim proizvođačima, do lansiranja kolekcija prilagođenih komercijalnom tržištu. Eva je zaslužna za to što su se minice koje su prvi put predstavljene na Cavallijevoj reviji, ''čudom'' pojavile u tri različite dužine. Roberto dolazi s osnovnim zamislima u glavi, a Eva je ta koja omogućuje da se sve to realizira. On je vani sa slavnima, a ona kod kuće u Firenzi radi na tome da se ostvare njegovi snovi.

Roberto Cavalli često kaže da iz godine u godinu sve više voli svoju ženu. Nije ni čudno... Osvojila je više natjecanja za ljepotu, osim što je bila Miss Austrije 1977, bila je i prva pratilja Miss Universe 1977, polufinalistkinja za Miss Svijeta 1977 i Miss Europe 1978 godine.

Usprkos tome što je par imao krizu i Roberto je viđan s mlađahnim modelima, ovaj brak je još uvijek jak i nakon 30 godina. Iako ne žive više u istoj kući, zajedno se pojavljuju na svim revijama.

Ali Cavallijevim snovima nikad kraja. 

Često je kritiziran zbog upotrebe krzna i kože u kolekcijama, ali to nije omelo daljnji razvoj brenda koji se sastoji od tri linije (Just Cavalli, Cavalli Class, Roberto Cavalli Angels). Dio njegovog brenda su i cipele, naočale, predmeti za kuću i namještaj. Kada je radio kolekciju za brend H&M u nekim trgovinama je ta kolekcija rasprodana za deset minuta. Osvojio je čitav modni svijet i srušio granice, a danas živi na imanju u Toscani gdje pored vile, ima tvornicu čokolade i vinograde.

Iako ne osporavamo izuzetni talent ovog kreatora, u najmanju ruku pošteno je napomenuti da slavu i uspjeh koje je stekao s punim pravom dijeli i njegova životna suputnica Eva Düringer.

Još jednom se potvrdilo da ''iza svakog uspješnog muškarca stoji žena'', a mi joj dajemo zasluženo priznanje.

Njegove kreacije su sinonim ekstravagantnog glamura i bilo da su od kože, jeansa, svile, ptičjeg perja, kašmira ili mješavine svega toga. Kroz njih slavi onu žensku iskonsku seksualnost, erotičnost, gracioznost i sofisticiranost.Poznat po korištenju divljih životinjskih uzoraka, šarenila, kožnih odjevnih predmeta protkanim etno detaljima u kombinaciji s jeansom. Svom stilu ostao je vjeran i u zadnjoj kolekciji predstavljenoj na Tjednu mode u Milanu za sezonu jesen 2013 (slike dolje). 

Roberto Cavalli je uvijek bio okrenut tehnologiji, digitalne slike su obilježje njegovih printova. U posljednje vrijeme talijanskog dizajner nostalgija je odvela do slikarskog platna i stalka. Koristeći slikarstvo velikih umjetnika Caravaggia i Rubensa, Cavalli je stvorio šaru cvjetnih i baroknih motiva koji su utkani u najnovijoj kolekciji. Osnova odjeće potiče iz kulta firentinske izrade, s tradicijom koja datira iz renesanse. Krznene jakne su tkane s kožnim trakama na tradicionalnim razbojima.