Voditeljica Uršula Tolj, odjevena poput pevaljke iz Čačka, bez karizme, ukočena, neduhovita i usiljena... Duško Ćurlić k'o šef sale iz Prizrena... Kakav užas!!! Dobro; nije se Splitski festival nikada radio za ljude isprofiliranog muzičkog ukusa, već ZA NAROD! Za masu. Pa kad se već radi za narod i za masu, jel moguće da se ti naši ljudi BAŠ SVAKOM PRILIKOM MORAJU PODCIJENITI I PONIZITI???

Umjesto da se taj narod malo napuni optimizmom i da ima šta prepričavati narednih tjedan dana, imaju još jedan doživljaj nečega što im je bilo maltene sveto, kao propalog i ismijanog. Tko za Splitski festival uzima lovu za organizaciju, uništio je jedan mega-brend koji se zaista mogao komparirati sa San Remom. Ovo je privikavanje ljudi na užas na svakom koraku, pa i tamo gdje traže zaborav od užasa a to je najtragičnije.

Znam, šta ćete reči -država nam je cirkus pa šta očekivati od festivala lakih nota, zašto ne bi postao festival groznih nota? Nekad je "mali čovjek" u Dalmaciji (ma cijeloj Hrvatskoj) živjeo za festival i za dobru utakmicu. Sad bježe od oboje da ne bi čuli nešto od tog šunda ili ulaznicom produžili vijek sportu koji njeguje potpuno izvrnut sustav vrijednosti.

Zanima me samo -što će "malom čovjeku" biti ispušni ventil sada kad je dotakao dno nekvalitetom života?

'Nima Splita do Splita' 
Prvi Splitski festival održan je 1960. godine i od onda do danas je na njemu izvedeno više stotina kompozicija najvažnijih domaćih autora poput Zdenka Runjića, Arsena Dedića, Đele Jusića, Nikice Kalogjere, Rajka Dujmića, Zrinka Tutića, Đorđe Novkovića i drugih u interpretaciji najjačih pjevača domaće scene. Četiri godine nakon početka, rođena je i himna festivala. Pjesmu 'Nima Splita do Splita' koju pjevaju Tereza i Toni Kljaković.

Te godine prvi put je izveden i evergreen 'Kuća pored mora' kojeg su otpjevali Arsen Dedić i njegova Gabi. Vice Vukov je 1965. već počeo svoj 'pohod' na festivalske nagrade a publika ga je iz godine u godinu nagrađivala. Prvi Grand Prix osvojio je s 'Bodulskom baladom'. Festival se seli s ljetne pozornice kina 'Bačvice' na Prokurative, gdje prvi put dobiva strane izvođače. Uz domaće izvođače, na bini je bilo i osam stranih pjevača te dvije svjetski poznate grupe, engleski The Shadows i The Lords.

Oliver Dragojević se prvi put predstavio publici festivala te godine. Izveo je Runjićevu pjesmu 'Picaferaj' koji postaje jedna od vječnih Oliverovih. Iduće godine, na Prokurativima je osvanulo prvo ime talijanske kancone, Domenico Modugno.  1969. godine Tereza Kesovija pjevala je 'Nono, moj nono' Nikice Kalogjere, Arsen Dedić 'Vraćam se', a Josipa Lisac 'Krenule su lađe'... Mišo Kovač učvrstio je svoj 'tron' jednog od najpopularnijih pjevača u regiji osvojivši 'Split' pjesmom 'Proplakat će zora' 1971. godine.

Žene su kupovale posebne haljine za gledanje festvala
Razdoblje između 1975. i 1980. smatra se 'zlatnim godinama' Splitskog festivala. Oliver je izveo 'Galeba'. Iako je ostao na osmom mjestu, ta pjesma će kasnije sama dobiti 'svoja krila'. 'Sviraj mi, sviraj' Nikice Kalogjere pjevala je Tereza i ponovno osvojila srce publike. Tih godina redovni gost na festivalu bio je i Kemal Monteno. Đorđe Balašević je 1979. za 'Panonskog mornara' odnio festivalsko zlato na Večeri dalmatinskih šansona.

U Zagrebu napunili Lisinski starim pjesmama sa Splitskog festivala!!!

Splitski festival je prošle godine u Zagrebu dupkom napunio Lisinski! U organizaciji Večernjeg lista, gledali smo presjek najvećih hitova u 55 godina festivala na Prokurativama. Tereza Kesovija je oduševila svojom energijom pjevajući "Nono, dobri moj Nono", Radojke Šverko s "Lanternom", Đorđi Peruzović i bezvremenska "Di si bija kad je grmilo", Meri Cetinić, koja je pjevala "U prolazu" i "Konobu", s Tedijem Spalatom. Iznenadile su i mlade snage. Tako je Ana Opačak pjevala Arsenovu "Kuću pored mora", a Damir Kedžo "Cvijet čežnje" Kiće Slabinca. Počelo je i završilo sa himnom Splitskog festivala, pjesmom "Nima Splita do Splita", koju su zajednički otpjevali svi izvođači koncerta.

Jučer smo vidjeli neuredne, flekave i bez poštovanja prema publici odjevene pjevače od kojih i ovi što se deru po dernecima bolje pjevaju, izvještačenu fufljavu voditeljicu odjevenu kao pevaljka, voditelja kao šefa sale u Prizrenu, jezivo lošu i ružnu pozornicu. Niti glasa niti stasa, pjesme očajne...Svi pjevaju pravocrtno, bez visokih i dubokih tonova. Sve u svemu grozno. Sve to u udarnom terminu HTV-a u subotu u 20 sati. Za turiste? Ma nemojte se molim vas na to vaditi; pa svaki turist kojem nije slon prdnuo na uho, se zatvorio u svoju sobicu i navukao šalaporke da ne čuje te seljačine bez sluha i ukusa. Šta smo stvarno svi postali mazohisti da ne vidimo problem da se lova ovako troši???

Ploče sa pjesmama s festivala postale su najprodavanije u regiji, a festival na Prokurativama bio  je sinonim za kvalitetnu zabavnu glazbu i idealna prilika za izvođače da se dokažu. Splitski festival bio je odskočna daska za pjevače koji su željeli postati uspješni. Radojka, Tereza, Vice, Gibonni, Daleka obala – svi su oni nastupali na njemu i dao im je vjetar u leđa. Meri Cetinić je na festivalu prvi put nastupila 1981. kao vokal grupe 'Stijena'. U ono vrijeme, kad je festival bio internacionalnog karaktera i uspoređivao se sa San Remom, žene su kupovale posebne haljine za odlazak na festival iako su sjedile u publici.

Stidite se natječaja koje dobivaju nekompetentne seljačine koje troše proračunski novac kao da im je ćaćin!!! Ovo je bruka, blam i sramota. Svaki turist koji je to vidjeo rekao je "Majko moja di sam ja to došao?" Stidite se i vi na HTV-u, što svojim prijenosom širite nakaradnu sliku o Dalmaciji i Hrvatskoj.

Alma Draganić-Brkić